Ralio sprinto varžybose Latvijoje – drama su laiminga pabaiga

Bendrame lietuvių ir latvių ralio sprinto pirmenybių etape netoli Gulbenės miestelio praėjusį savaitgalį vos nesibaigė tragedija: 4-ajame greičio ruože, pernelyg aštriai įvažiavę į vieną posūkių, nuo kelio nuslydo ir salto padarę aukštyn ratais upėje nusileido „N40-Egzotika“ komandos ekipažas Algirdas Kazlauskas su Andrium Petruškevičium. Vyrams išsivaduoti iš akimirksniu užtvindyto automobilio padėjo laimingo atsitiktinumo dėka šioje vietoje lenktynes stebėjęs vietinis ralio aistruolis.

2016 08 06 witch DSC_1118LR

„Pasiruošimas šiam etapui buvo išskirtinai geras – į Latviją išsiruošėme dviem dienomis anksčiau ir prisijungėm prie mūsų komandos nario Janio Vorobjovso surengtos treniruočių stovyklos. Gavom krūvą labai naudingos informacijos ir išmokom naudingų dalykų. Todėl nuotaikos prieš tradicinį Gulbenės etapą buvo puikios. Tiesa, šįkart ralio „Gulbis 2016“ organizatoriai atrodė nespėję paruošti visų namų darbų ir sumaišties čia buvo gerokai daugiau nei žiemą rengiamame „Alūksnės“ ralio sprinto etape, bet iš pradžių į tai nekreipėme dėmesio. Kad pražiopsotų ar nepadarytų smulkmenų šiame sporte negali likti, įsitikinome savo kailiu: po nuotykio, kai paskandinome automobilį su visomis ryšio priemonėmis, paprašėm arčiausiai buvusiame poste dirbusio teisėjo pagalbos iškviečiant mechanikus, tačiau net to padaryti „nepavyko“ – serviso zonoje laukę mūsų komandos nariai šią informaciją ko gero gavo patys paskutiniai. Apskritai, jei ne greta trasos buvęs vienas žiūrovų, akimirksniu šokęs į vandenį mūsų vaduoti, mes greičiausiai būtume šioje vietoje baigę ne tik pasirodymą „Gulbis 2016“ etape, bet ir apskritai „padėję šaukštus“. Nuo kelio nuskriejome beveik nepalikdami pėdsakų, todėl iš paskos važiavę varžovai net nesuprato, kur pradingome. Teisėjai į tai irgi nesureagavo, nors avarijos vieta vos pora kilometrų nuo starto“, – po dramatiškų maudynių pasakojo A. Kazlauskas.

2016 08 06 witch DSC_0049LR

Klausiamas, kokios priežastys išprovokavo maudynes upėje su visu automobiliu, Algirdas tvirtino, kad tai buvo elementari klaidelė, kuri kitomis aplinkybėmis būtų pasibaigusi viso labo keliomis prarastomis sekundėmis.

„Mes šiek tiek per greitai įvažiavom į kairį posūkį, automobilio galas nuslydo į išorę ir atsidūrė nedidelėje dauboje. Bandydami šonu slystančią mašiną „ištraukti“, greičiausiai šiek tiek persistengėme, nes akimirksniui gavę gero sukibimo buvome išspjauti į priešingą kelkraštį. Čia gal už pusantro metro prasidėjo skardis su upe apačioje. Viskas baigėsi tuo, kad ore persivertėme ir nusileidome į tos upės dugną ant stogo“, – dėstė „N40-Egzotika“ komandos pilotas.

bulbis2016 upe

Tai, kas vyko vėliau, ko gero reikėtų atidžiai išanalizuoti kiek įmanoma platesnėje ralio bendruomenės narių rate. Viena vertus kiekvienam ekipažui būtų pravartu pasitreniruoti išsivadavimą iš saugos diržų kabant žemyn galva – net ir neapsemtame automobilyje tai nėra paprasta. Antra – būtina labai gerai pagalvoti, kokioje vietoje iš tiesų geriausia tvirtinti saugos diržų nupjovimui skirtus specialius peliukus. Faktas, kad sėdint įprastoje pozicijoje pasiekti juos nuo greta sėdynės esančio saugos lanko nėra sunku, tačiau ši vieta atrodo mažiausiai patogi, mašinai apsivertus. Trečia – išsivaduoti iš skęstančio automobilio išspiriant langus gali pasirodyti neįveikiama užduotis, neturint tam skirto specialus plaktuko. Pagaliau kaip elgtis atsidūrus po vandeniu: ar tikrai reikia ir kada reikia atidarinėti langus – dureles?

2016 08 06 witch DSC_1231LR

„Laimingai pasiekę krantą mes labai daug kartų modeliavome šią situaciją ir optimalų gelbėjimosi planą, tačiau kaip elgtis iš tiesų derėtų – tikrai reiktų padiskutuoti su gelbėtojais profesionalais ir būtinai pasitreniruoti,“ – teigė A. Kazlauskas.

Šis  „N40-Egzotika“ komandos ekipažas buvo ne vienintelis, nepasiekęs finišo. Apmaudžią avariją tame pat greičio ruože patyrė ir Martynas Samuitis, važiavęs su Gediminu Celiešium: jų  „Škoka Fabia R5“ lenktynes baigė ant stogo šalikelėje ir panašu, kad iki „300 ežerų ralio“ nespės „pasveikti“ net labai stengiantis.

Iš viso dėl gedimų bei avarijų ralio sprinto „Gulbis 2016“ nebaigė 6 ekipažai iš 55 startavusių.

2016 08 06 witch DSC_2150LR

Pakiliausios nuotaikos iš Latvijos namo grįžo čempionų vardus užsitikrinęs šeimyninis Tautvydo ir Juozo Narušių ekipažas. Laimėję SG-4 įskaitoje vyrai tapo nepavejami varžovams, nes iki pirmenybių pabaigos liko viso labo vienerios lenktynės „Mažeikiai-Viekšniai 2016“. Antri šioje klasėje liko Tomas Ramanauskas su Virgilijum Janulevičium, o treti – Remigijus Orvydas ir Domantas Mozūraitis.

2016 08 06 witch DSC_3202LR

SG-2 klasėje kovą laimėjo Mindaugas Kaminskas  su Mindaugu Bagdonavičium. Antri liko Deividas Gezevičius su Evaldu Gezevičium, o treti – Remigijus Dzvankauskas ir Nerijus Karpas. SG-3 įskaitoje pergalę šventė Tomas Nenartavičius ir Tadas Nagulevičius, aplenkę Eugenijų Andrulį su Aidu Liorentu bei Dalių Satkūną su Giedrium Latviu.

Greičiausiai iš lietuvių sportininkų Gulbenėje važiavo Egidijus Valeiša su Mindaugu Varža, tačiau jie nepretendavo į ralio sprinto čempionato trofėjus ir varžėsi tik su solidžiu Latvijos  ralio meistrų būriu, besiruošiančiu po savaitės vyksiančiam „300 ežerų raliui“. Bendroje įskaitoje nepralenkiamas buvo Janis Vorobjovs su Andriu Malnieksu.

Tekstas: Renaldas Gabartas, N40 vyrų autoklubas

Nuotraukos: Jolanta Iselionienė


Į viršų ↑
loading