„Autoplius.lt Fast Lap“ varžybose lenktyniavę keturi identiški „Nissan Leaf“ automobiliai ir juos vairavę ralio vairuotojai įėjo į istoriją – organizatoriai gavo oficialų dokumentą, jog „Nissan Leaf Race of Silence“ lenktynės buvo pirmosios oficialios elektromobilių lenktynės Lietuvoje.
Netikėtai azartiškos lenktynės
Prie starto linijos „Race of Silence“ lenktynėse stojo Martynas Samsonas, jo sūnus Kajus, Deividas Jocius ir Mindaugas Varža. Didelio triukšmo startuojant nebuvo – cyptelėjo padangos ir visiškoje tyloje lenktynininkai šovė į kovą.
Tačiau ramybė vyravo tik iki pirmojo posūkio. Kaip tikri lenktynininkai, varžybų dalyviai nenorėjo nusileisti vienas kitam ir jau pirmame posūkyje pasigirdo cypiančių padangų garsas. Visų lenktynių metu kiekviename posūkyje virė kova. Finišo liniją pirmas Lietuvos ralio čempionato lyderis Martynas Samsonas, kuris ir tapo pirmųjų Lietuvos istorijoje elektromobilių lenktynių nugalėtoju.
„Šios varžybos mūsų lūkesčius pralenkė dešimt kartų. Norėjome padaryti lygių galimybių lenktynes ir džiaugiamės, kai „Nissan“ mums suteikė keturis identiškus elektromobilius. Bet neturėjome net minties, kad jie varžysis taip atkakliai. Vienas „Leaf“ net buvo trumpam palikęs trasą, gerai, kad rado kelią atgal“, – džiaugiasi „Autoplius.lt Fast Lap“ varžybų organizatorius Giedrius Čenkus.
Lenktynėse dalyvavęs lenktynininkas Deividas Jocius pritaria, jog elektromobilis nebėra kažkokai egzotika ir juo galima važiuoti greitai ir azartiškai. Tiesa,
„Pradžioje buvo labai keista, kai negirdėjau jokio garso. Su lenktynių draugais juokavome, kad reikia pasileisti muzikos, kad nebūtų taip tylu. Man visadą širdyje liks benzino kvapas ir vidaus degimo variklio garsas, bet net neabejoju, kad po kelių metų atsiras atskira elektromobilių klasė automobilių sporte“, – sako D. Jocius.
Galėjo važiuoti daug ratų
Šioms lenktynėms keturis identiškus „Nissan Leaf“ automobilius parūpinęs „Nissan“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Mindaugas Plukys sako, kad naujieji „Leaf“ modeliai su didesne 30 kW baterija gali nuvažiuoti iki 250 km atstumą. Tai yra daugaiu nei 70 „Nemuno žiedo“ trasos ratų.
- Plukys džiaugiasi, kad „Nissan“ prisidėjo prie Lietuvos automobilių sporto istorijos. „Nissan“ kompanija skelbia, kad ateitis yra jau dabar.
„Pasaulyje jau parduota daugiau nei 250 tūkst. „Nissan Leaf“ elektromobilių ir jie jau nėra jokia egzotika. Vilniuje veikia elektromobilių dalijimosi platforma, važinėja elektra varomi taksi automobiliai, statomi namai su įkrovimo stotelėmis. Tartu miestas Estijoje turi didžiausią elektromobilių taksi parką ir per kelis metus jau nuvažiavo daugiau nei 3 mln. kilometrų. Ateitis yra dabar ir natūralu, kad elektromobiliai skverbiasi į automobilių sportą“ – sako M. Plukys.
Oficialiai patvirtinta
Oficialiai šias lenktynes kaip pirmąsias elektromobilių lenktynes Lietuvoje patvirtino Lietuvos automobilių sporto federacija. Jos prezidentas Romas Austinskas, pats stebėjęs lenktynes „Autoplius.lt Fast Lap“ finalinio etapo metu, džiaugėsi ne tik faktu, kad lenktynės įvyko, bet ir regi šviesią ateitį elektra varomiems automobiliams lenktynių trasose.
„Labai smagu, kad įvyko tokios lenktynės. Ateityje iš to galima padaryti įdomų renginį. Pavyzdžiui, pasibaigus lenktynėms pamatuoti, kiek liko baterijos, galima imti skirtingus elektromobilius ir po lenktynių apskaičiuoti, kiek jiems kainavo įkrovimas toms lenktynėms ir panašiai. Čia tik pirmieji žingsniai, bet labai džiugu, kad kažkas stengiasi, jog tokios lenktynės prasidėjo.“, – pasakoja Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas.
Jis šmaikštauja, kad jei kada automobilių sportas ir visa FIA (Tarptautinė automobilių sporto federacija, red.past.) bus priimti į Olimpines žaidynes, tai tik su elektromobilių lenktynių formatu.
Nuotraukos: A. Venskus, A. Kirsnytė