Karolis Raišys: „Į Monte Karlą grįžtu kovoti dėl geriausio rezultato“

Jau antrus metus iš eilės, „Flameris Racing“ komandos lenktynininkai mėgins grąžinti Lietuvos vėliavą į seniausią pasaulyje „Monte Carlo“ ralį. Kitų metų sausio 31 – vasario 7 d. vyksiančiose prestižinėse klasikinių automobilių lenktynėse Karolis Raišio ir Vidmanto Gečiausko ekipažas važiuos tuo pačiu 1965 m. gamybos „MGB Roadster“, kilusiu iš Didžiosios Britanijos. Jų startas laukia Reimso mieste Prancūzijoje. 

Šių metų pradžioje pirmą kartą „Rallye Monte Carlo Historique” dalyvavęs ekipažas iš Lietuvos grąžino trispalvę į Europos ralių motina laikomą automobilių sporto renginį. Tuo pačiu, atidavė Lietuvai moralinę skolą už tai, kad mūsų šaliai niekas neatstovavo, kai Monte Karle auksinę ralio epochą kūrė tokios automobilių sporto legendos, kaip Erikas Carlssonas, Paddy Hopkirkas ar Walteris Röhrlas.

www.sunpic.lt2017–ųjų „Monte Carlo“ ralyje Vokietijos Bad Homburgo mieste startavęs „Flameris Racing“ ekipažas lenktynes baigė sėkmingai nepasiekęs finišo dėl „MGB Roadster“ degalų sistemos gedimo. Tačiau prieš 2018–ųjų startą lenktynininkas K. Raišys nusiteikęs ypač ambicingai.

„Grįžtu į Monte Karlą su praėjusių metų patirtimi tam, kad ją paversčiau pergale. Šįkart startuosime iš ralio dalyvių geidžiamo miesto Reimso, esančio Šiaurės Prancūzijoje. Beveik 2500 kilometrų trasą iki finalo Monake pradėsime vasario 2 d. vakare ir, tikimės, aukštesnėse pozicijose”, – kalbėjo „Flameris Racing“ lenktynininkas K. Raišys.

2018 metų ralyje, be vienintelio Lietuvą atstovausiančio ekipažo, jau užsiregistravo 315 originalių klasikinių mašinų iš viso pasaulio. Lenktynininkai startuos iš šešių Europos miestų: Glasgo Jungtinėje Karalystėje, Oslo Norvegijoje, Barselonos Ispanijoje, Bad Homburgo Vokietijoje, Reimso Prancūzijoje ir paties Monte Karlo Monake. Istoriniame „Monte Carlo“ ralyje gali dalyvauti tik 1955–1980 metų laikotarpiu pagaminti automobilių modeliai, kurie jau tuo laikotarpiu dalyvaudavo varžybose. K. Raišio ir V. Gečiausko ekipažo „MGB Roadster“ automobilis – identiškas 1965 metais ralį „Grand Touring“ kategorijoje laimėjusiam modeliui.

Pagal renginio taisykles, istoriniame ralyje važiuojantys automobiliai turi būti originalūs – tokie, kokiais buvo varžomasi prieš daugiau nei ketvirtį amžiaus. Tačiau, siekiant užtikrinti dalyvių saugumą, automobiliuose leidžiama sumontuoti saugos lankus bei kitą būtiną įrangą.www.sunpic.lt

Seniausias pasaulyje „Monte Carlo“ ralis pirmą kartą buvo surengtas 1911 m. ir nuo to laiko yra neatsiejama ne tik automobilių sporto istorijos, bet ir Europinės kultūros dalis. Monako kunigaikštystės automobilių sporto klubo organizuojamas renginys per daugiau kaip šimtą metų tapo vienu didžiausių kasmetinių automobilių sporto renginių pasaulyje. Nuo 1998 m., organizatoriai nusprendė grąžinti ir pirminę lenktynių dvasią, atskirai organizuodami istorinį ralį „Rallye Monte–Carlo Historique“, bei pasaulio ralio čempionato etapą „Rallye Monte–Carlo“.

„Rallye Monte Carlo Historique“ – tikslaus laiko varžybos, rengiamos pagal Tarptautinės automobilių sporto federacijos sukurtas „FIA Regularity Rally“ taisykles. Ralio nugalėtoju skelbiamas tiksliausiai važiavęs ekipažas. Tačiau dėl itin įtempto grafiko ir sudėtingo ralio maršruto, pergalei nusiteikę ekipažai, turi pademonstruoti ne tik puikų rezultatą siekiant itin tikslaus ralyje praleisto laiko, bet ir puikius vairavimo įgūdžius.

Daugkartinis Lietuvos ralio čempionas K. Raišys priduria, jog dažnai pasitaiko greičio ruožų, kurių kelio danga yra padengta sniegu ir ledu. Norint kalnuose išlaikyti organizatorių užduotą vidutinį greitį, reikalingi ne tik iš automobilių sporto atsinešti įgūdžiai ir ištvermė, bet ir ypatingas atsargumas.

www.sunpic.lt

Daugiau apie ralį ir dalyvius – http://acm.mc/en/edition/rallye-monte-carlo-edition-2018/.

Nuotraukos: R. Petrauskas – „Sunpic.lt“.  


Į viršų ↑
loading