Vasario 7 dieną Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) apdovanojo Dakaro ralį įveikusius B. Vanago ir A. Juknevičiaus ekipažus, kurie populiarina automobilių sportą šalyje ir Lietuvos vardą visame pasaulyje. Lenktynininkai, savo ruožtu, pasidalino mintimis, koks Dakaras jiems atrodo jau nurimus emocijoms.
Pasak Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidento Gintaro Furmanavičiaus, Dakaro ralis sudėtingumu lenkia beveik visas automobilių sporto varžybas, todėl LASF džiaugiasi, kad net du lietuvių ekipažai šiemet įveikė Dakaro iššūkį – per dvi savaites alinančiame karštyje nuvažiavo beveik 10 tūkst. kilometrų ir sėkmingai kirto finišo liniją.
„Federacija didžiuojasi galėdama įteikti atminimo dovanas abiems ekipažams. Dakaro ralį įveikia ne visi startavę ekipažai, o abu lietuviai ne tik finišavo, bet ir užėmė aukštas 35 ir 56 vietas, taip parodydami pasauliui Lietuvos automobilių sporto veidą, ambicijas ir pritraukdami daugybės gerbėjų dėmesį,“ – džiaugiasi G. Furmanavičius.
Savo rezultatą sėkmingu laiko ir 56-tas finišavęs A. Juknevičius, kurio komandai šis Dakaras buvo tikras išbandymas.
„Džiaugiuosi, kad finišavau su pakankamai nedideliu biudžetu. Žinoma, ambicijos buvo didesnės, jeigu nebūtų sukliudę gedimai, būčiau turėjęs šansą finišuoti trisdešimtuke ar keturiasdešimtuke, tačiau niekas nuo to neapsaugotas,“ – pasakoja A. Juknevičius, kurio ekipažui du kartus teko startuoti naktį – baigus remontą, tačiau tokios akimirkos, kaip teigia lenktynininkas, kirtus finišo liniją tampa pačios geriausios.
„Visus keturis šimtus kilometrų važiuoji tamsoje ir žinai, kad trisdešimt mašinų nebaigė to greičio ruožo. Man visą laiką buvo labai džiugu, kad galėjome įveikti tai, ko kiti lenktynininkai neįveikė net dieną. Kai galėjome sustoti – daug negalvoję pasirinkdavome judėjimą į priekį,“ – dalinasi įspūdžiais A. Juknevičius.
Tarp keturiasdešimties geriausių sportininkų patekęs B.Vanagas taip pat patenkintas savo pasirodymu.
„Šį Dakarą įveikėme pilnu sportiniu režimu. Daugiau nei pusę etapų finišuodavome tarp dvidešimties, trisdešimties greičiausių ekipažų. Važiuojant su OSCar tai – geras rezultatas,“ – teigia jis ir priduria, – „Šis Dakaras buvo 1000 kilometrų ilgesnis bei gerokai sudėtingesnis, nei praėjęs. Tačiau dėl įgytos patirties bei mažiau padarytų klaidų – man jis buvo bent tris kartus lengvesnis.“
Naujos patirties, kuri bus naudinga tiek dar kartą važiuojant Dakaro smėlynais, tiek ir kitose lenktynėse, įgavo ir A. Juknevičius.
„Dakare išmokau dar geriau viską apskaičiuoti: iš pradžių per daug greitai važiavau, pervertinau automobilio galimybes, todėl teko pristabdyti. Tuomet pravertė kantrybė, kurios visada turėjau daug. Situacijos, kai visi važiuojantys paskui tave lenkia, bet greičiau važiuoti neleidžia automobilio galimybės, tave užgrūdina,“ – sako lenktynininkas.
Spaudos konferencijos pabaigoje abu lenktynininkai vieningai patvirtina: jų tikslas – Dakare startuoti dar ne kartą.
„Lietuvių susidomėjimas Dakaru – rekordinis. Tai rodo, kad einame teisingu keliu. Jau šiuo metu dirbame ruošdamiesi 2015 m. Dakarui – su partneriais tariamės, kokią ralio programą turėčiau įgyvendinti šiais metais, kokį automobilį reikėtų pasirinkti vietoje OSCar. Tuomet ir noras patekti tarp penkiolikos greičiausių planetos lenktynininkų neatrodo neįgyvendinama užduotis. Matau aiškią kryptį siekiant pačių aukščiausių pozicijų šiose planetos pirmenybėse,“ – užbaigia B. Vanagas.