Praėjusių savaitgalį legendinių Le Mans lenktynių trasoje lietuvio pasirodymas

Povilas Jankavičius dalyvavo „Fun Cup” 4h ištvermės lenktynėse, vykusiose Le Mans 24h lenktynių trasoje, penktadienio išvakarėse prieš legendinių 24 valandų lenktynių startą. Jis kartu su pilotu iš Prancūzijos, Christophe Cresp, atstovavo Belgišką „DNS Racing” komandą. Lenktynėse startavo 115 identiškų Fun Cup automobilių, gaminamų “WRT” komandos Belgijoje.

“Kvalifikavomės tik 45 vietoje dėl didelio “trafiko” ir daugybės “slow zone” kvalifikacijos metu, kuri vyksta 45 minutes ir idealiomis sąlygomis, kurių nebūna, kai 13.6 km ilgio trasoje važiuoja virš 100 automobilių, gali pravažiuoti 6 ratus.

Startas praėjo sklandžiai ir po truputi kilau pozicijomis aukštyn iki 27 pozicijos, kai 36-ą lenktynių minutę Mulsanne posūkyje gavau smarkų smūgį į galinį dešinį ratą, dar po kelių posūkių galinis ratas išlūžo ir “užstrigau” ties „Porsche S-ais”. Teko ilgai laukti evakuatoriaus kuris parvežė automobilį į remonto sezoną, mechanikai sutvarkė automobilį ir galėjome tęsti 4 valandų lenktynes. Taigi, finišas pasiektas, bet aišku rezultatas „kažkur gale peletono”.

Neskaitant rezultato finiše, aš labai patenkintas savaite praleista Le Mane, pirma, tai pravažiuoti legendine trasa, kuri paprastą dieną yra kasdienio naudojimo keliai, kas pravers ateityje, o antra, pamatyti ir pajausti tą atmosferą, kurios pilnai neperteikia televizorius, dalyvių kiekis, žiūrovų kiekis, teisėjų kiekis, organizacijos lygis ir kokybė. Ten, net važiuodamas “support” lenktynių serijoje jautiesi kaip žvaigždė, nes žiūrovai ir net teisėjai sveikinasi, kai eini su sportiniu kombinezonu, žiūri į vėliavą ir į pavardę ant kombinezono, nori su tavim nusifotografuoti.” – pasakojo po lenktynių Povilas Jankavičius.

Lietuviška “Manthey PureRxcing” komanda dalyvavo Le Mans 24 valandų ištvermės lentynėse su Porsche LMGT3 automobiliu.

„Pirmasis Lietuvoje registruotos lenktynių komandos pasirodymas „Le Mans 24h” varžybose atrodo kaip tragedija, jeigu tiesiog atsidaryti rezultatus. Ten matome faktą, jog užimta tik 14-ta vieta. Lenktynių savaitgalio eiga prasideda nuo treniruočių dar savaitę prieš startą. Čia nėra didelių tikslų “įvažiuoti” geriausią rato laiką pas daugumą komandų. Bandomės visus automobilio mazgus. Ir kas kaip veikia lyginant su mūsų simuliacijomis. Šitoje trasoje LMGT3 specifikacijos automobiliai dar nėra važiavę. Vėliau, seka dar vienos treniruotės, kur jau turim pradėti ieškoti tikrųjų mūsų automobilio galimybių. Toliau kvalifikacija, kvalifikacijoje daug nesitikėjome. Nėra tikslo koncentruotis į vieno rato įveikimo laiką, jeigu lenktyniausim 24 val. Bet pasirodo turim ir ne patį blogiausią vieno rato įveikimo laiką. Po “HyperPole” kvalifikacijos, startuosime iš antros pozicijos LMGT3 klasėje.  24 val. lenktynės – pasirenkam strategiją tokią, kurią renkasi ne daugelis komandų.  Po 6 valandų lenktynių tvirtai įsitvirtinam pirmoje vietoje su 51 s. atitrūkimu nuo antros vietos. Toliau iki pat 17 valandos lenktynių distancijos buvome pirmoje pozicijoje. Ir vėliau nesėkmė, gedimas, lenktyniauti toliau neįmanoma. Pavarų dėžė užstrigo trečioje pavaroje. Gedimas visiška retenybė mūsų automobilyje. Visos detalės automobilyje buvo atrinktos, pakeistos ir kruopščiai patikrintos prieš lenktynių startą. Teoriškai ir praktiškai, absoliučiai visi automobilio mazgai buvo paruošti ne 99%, o 100%.  Sustojimas tvarkytis automobilio. Sugaištam net 25 min. ir grįžtam i lenktynių trasą, atsilikdami nuo lyderio 5 ratais. Kovoti net dėl podiumo šansu jau jokių. Žiūrint į bendrą mūsų automobilio ir komandos pasirodymą, turim greičiausią automobilį ir pilotų “line-up’a” iš visų LMGT3 klasėje. Kiekvienas mūsų vairuotojų yra greičiausias savo FIA pilotų kategorijoje.  Kiekvienas mūsų sustojimas “pit-box’uose” tobulas. Neprarandam nei pusės sekundės, nei vienam sustojime nuo laikų užfiksuotų sustojimo treniruočių metu. Kiekvieno sustojimo metu laimėdavom po 1-2 s. prieš kitus konkurentus.  Bet pasiekto finišo nuotaika nekokia – paleidau vienintelį gyvenimo šansą laimėti šias lenktynes.

Galbūt tik guodžia tai, kad parodžiau ateities kartoms, kad mums ten vietos irgi yra ir gerų rezultatų pasiekti galima. Na ir aišku, norėtųsi pritraukti daugiau dėmesio ir palaikymo iš valstybinių įstaigų bei privačių įmonių, kad šį sportą galėtume išauginti bent iki vidutinio lygio Lietuvoje ir garsinti Lietuvą visame pasaulyje. “ – komentavo lietuviškos “Manthey PureRxcing” komandos savininkas Edgar.


Į viršų ↑
loading