Didžiausios 2016-ųjų ralio fiestos Žemaitijoje išvakarėse, šio tarptautinio renginio spaudos centras surengė nedidelę sportininkų apklausą, kas kaip leido laiką nuo 2015-ųjų čempionato finišo iki pirmųjų testų šiais metais. Štai kaip naujam lenktynių serialui ruošėsi „Rimo Martin Sport“ ekipos lyderis Martynas Samuitis:
2016-ųjų profesionalaus ralio sezonas Lietuvoje prasideda neįprastai vėlai – „Žemaitijos ralis“ bus pirmoji proga palenktyniauti savų žiūrovų akivaizdoje. Ar tokia ilga pertrauka pakoregavo jūsų ekipažo planus? Kaip dirbote siekdami optimalios sportinės formos?
Iki „Talsi Rally“ nuo pernai metų rugsėjo mėnesio iš tiesų turėjome kaip niekada didelę pertrauką. Visgi tikimės, kad mūsų planas – gera sportinė forma nuo pat pirmo Lietuvos ralio čempionato etapo – bus įgyvendintas. Šiais metais turėjome apie 50 valandų stenogramos užrašymo ir apie 30 valandų automobilio valdymo treniruočių. Tai minimalus mums įprastas treniruočių valandų kiekis prieš ralio sezoną. Dar tikimės iki svarbiausių startų sudalyvauti ralio sprinto varžybose su treniruočių automobiliu. Taigi, forma turėtų būti gera. Žinoma, išlieka klausimas, kaip pasiseks prisijaukinti naująjį „Škoda Fabia R5” automobilį ne treniruočių, o realaus ralio sąlygomis.
Ar skiriasi pasiruošimo varžyboms algoritmas priklausomai nuo to, kur vyksta čempionato etapas: Aukštaitijoje, Žemaitijoje, Dzūkijoje, Latvijoje? Kokius specifinius „Žemaitijos ralio“ bruožus išsiskirtumėte?
Sportinės formos prasme, pasiruošimas Baltijos šalių regiono raliams iš esmės niekuo nesiskiria. Visi likę šių metų raliai vyksta didžiaja dalimi ant žvyro dangos, šiltuoju metų sezonu ir turi apie 120 km greičio ruožų.
Techninis pasiruošimas jau skirtingas kiekvienam raliui. Ne tik Baltijos šalyse, bet ir Lietuvoje ralio specifika gali smarkiai skirtis. Kelio konfigūracija, dangos minkštumas, numatomos oro sąlygos gali lemti skirtingus automobilio važiuoklės sureguliavimus. Taip pat prieš ralį reiks pasirūpinti tinkamu atsarginių dalių komplektu bei padangomis, kurių gali būti net keletas pasirinkimo variantų.
Kuriais metais „Žemaitijos ralyje“ pasiektais rezultatais ar įgyta patirtimi džiaugiatės labiausiai? Kas labiausiai džiugina ir kas labiausiai neramina šiųmetinio ralio išvakarėse? Kokius tikslus sau keliate?
„Žemaitijos ralį“ jaučiamės pažįstantys bene mažiausiai iš visų didžiųjų Lietuvos ralių. Esame ir praleidę šį etapą, ir nefinišavę. Tad patirties Kelmės regiono keliuose tikrai trūksta. Tačiau iš kitos pusės, tai vieną maloniausių prisiminimų keliantis ralis, nes būtent čia, 2010 metais nugalėjome N4 įskaitoje ir tapome tų metų Lietuvos ralio čempionais.
Šiuo metu Lietuvos ralio trasose naujausią ir įspūdingiausią ralio automobilį Škoda R5, pilotuojamą Martyno Samuičio, turėsite galimybę savo akimis pamatyti greičio ruožuose jau birželio 17 – 18 dienomis bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio čempionato etape „Žemaitijos ralis 2016“. Bilietus į varžybas galite įsigyti jau šiandien „Tiketa“ kasose.