Ketvirtadienį, gruodžio 7 dieną Vilniaus Gedimino technikos universitete įvyko seminaras sportinių automobilių saugos rėmų gaminimu/montavimu užsiimantiems asmenims.
Seminare dalyvavo daugiau kaip 25 šiandien Lietuvoje dirbantys asmenys, užsiimantys saugos rėmų montavimo darbais automobiliuose, o seminaro klausėsi 30 dalyvių. Bene keturias valandas užtrukusiame seminare pristatytos tiek tendencijos, tiek sprendimų būdai. Nei vienas dalyvavęs neliko abejingas aptartoms temoms, taip tik patvirtinant, kad informacija, kuria dalinosi specialistai, yra ir savalaikė, ir itin aktuali.
Paskaita prasidėjo LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininko Egidijaus Janavičiaus informacija apie esamą pagamintų saugos rėmų situaciją Lietuvoje, reikalingus būtinus kokybinius pokyčius ir problemas, su kuriomis susiduria techniniai ekspertai, tikrindami sportinius automobilius. Kalbėdamas apie saugos rėmų gaminimo kokybę, E.Janavičius pateikė kokybiškai ir nekokybiškai atliktų darbų bei kelis naujo tipo rėmų sertifikavimo pažymėjimų pavyzdžius. LASF Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas su saugos rėmų gamintojais dalinosi rekomendacijomis, kaip būtų galima dar didinti saugos rėmų saugumą, praktiškumą ir kokybę.
Apie problematiką bei sprendimų būdus pasakojo ir pavyzdžiais dalinosi itin kompetentingi specialistai, kaip kad VšĮ „Technikos priežiūros tarnybos“ direktoriaus pavaduotojas, atliekantis direktoriaus funkcijas Nerijus Mikalauskas bei tos pačios įmonės sertifikavimo skyriaus vadovas Aušrius Plerpa. Jie plačiai pristatė suvirinimo būdus, galimybes, taip pat, papasakojo apie galimus brokus, klaidas ir kaip jų reiktų išvengti. Jų paskaitos metu aptartos panaudojamos žaliavos, jų svarba, cheminės sudėtys ir jų leistinos ribos. Šalia praktinių elementų ir pateiktų apčiuopiamų pavyzdžių, išdėstė sertifikavimo proceso eigą.
Savo pranešimu šios srities specialistus išsamiai papildė ir vienu geriausių Lietuvoje suvirintoju laikomas VšĮ „Respublikinio energetinių mokymo centro“ suvirintojas Viktoras Matesovičius, pristatęs suvirinimo priemones, tipus, būdus, kuriomis galima naudotis atliekant saugos lankų suvirinimo darbus, kokie parametrai geriausiai tinkami atliekant suvirinimo darbus skirtingomis priemonėmis, tipais ir būdais. Taip pat specialistas apžvelgė ir tinkamiausius suvirinimo būdus bei techninius sprendimus, kuriais reiktų vadovautis ruošiant sportinius automobilius.
Lietuvos automobilių sporto federacijos teigimu, seminarų įvairiomis temomis ateityje planuojama vis daugiau. Jų aktualumas ir svarba dalyviams buvo tik patvirtinta tuo, kaip aktyviai besiklausantys dalyvavo diskusijoje bei kaip įdėmiai jie klausėsi visų savo srities specialistų.
Pranešimai:
- Technikos priežiūros tarnybos Sertifikavimo skyriaus vadovas Aušrius Plerpa.
Inga Juškevičiūtė