2015-ųjų žiedynių lenktynių sezonas užbaigtas ne tik prizininkų apdovanojimais ir sporto meistro vardų suteikimu lenktyninkams, bet ir naujo sezono gairių pristatymu.
Prisijungė prie 171 geriausiojo
Šiemet žiedynių lenktynių sezono uždarymas buvo kitoks nei visuomet. Pirmą kartą istorijoje kartu su Lietuvos čempionatu ir pirmenybių apdovanojimais vyko ir bendri Baltijos šalių, Lietuvos, Latvijos ir Estijos, organizuojamų ilgų distancijų lenktynių „Endurance“ apdovanojimai.
Taip pat šių metų žiedinių lenktynių sezono uždarymo šventė tapo ypatinga penkiems lenktynininkams iš Lietuvos, kurių vardai buvo įrašyti į šalies automobilių sporto istoriją.
Per 25-erius nepriklausomybės metus vos 171 lenktynininkas galėjo didžiuotis pelnytu Lietuvos sporto meistro vardu. Šiemet šio ganėtinai trumpo sąrašo narių gretas po sėkmingo 2015 m. sezono papildė „European Le Mans“ serijos lenktynėse dalyvavęs vienintelis lietuvis Dainius Matijošaitis bei greitas ir užsispyręs jo komandos draugas Andrius Jasionauskas.
Pirmą kartą Lietuvos istorijoje sporto meistro vardą pelnė moteris — Ernesta Globytė, kuri tapo „Baltic open“ klasės nugalėtoja. Taip pat buvo įvertinti ir „Rotoma Racing“ komandos nariai Robertas Graudinis bei Mindaugas Boguševičius, kartu iškovoję Baltijos ir Lietuvos ilgųjų nuotolių žiedinių lenktynių čempionų titulą.
Laukia nemažai pokyčių
Sezono uždarymas paprastai vainikuojamas ne tik apdovanojimų ceremonija, bet ir būsimo 2016 metų sezono reglamentų, projektų bei sezono planų pristatymais.
Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) žiedo komiteto pirmininko Rimvydo Agurkio teigimu, Lietuvos automobilių žiedinės ilgų distancijų lenktynės kitais metais taps „Lietuvos Endurance čempionatu”, kuriame atsiras „GT“ klasė. Čempionatą, kuris vyks per tris Baltijos valstybes, sudarys 5 etapai, iš kurių du bus Lietuvoje.
Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate liks tik serijinės gamybos pilnai uždari, dengtais ratais kelioniniai (Touring) arba „GT“ serijiniai lengvieji automobiliai. Taip pat nebeišvysime „Radical“ ar panašių į juos bolidų.
Patiems greičiausiems kėbuliniams automobiliams, kaip kad šiemet Pabaltijo trasose karaliavusiam „Renault Megane Trophy“, organizatoriai žada surengti „Pabaltijo super taurės“ varžybas, kurios tikrai nudžiugins šios sporto šakos ir greičio gerbėjus.
Taip pat čempionate vietoje praėjusį sezoną buvusių keturių dalyvių klasių, lieka trys: „BTC1“ – serijinių lengvųjų automobilių, kurių variklių darbinis tūris 1598 – 2800 cm3, „BTC2“ – serijinių lengvųjų automobilių, kurių variklių darbinis tūris 2801- 4500 cm3 ir „BGT“ klasė, į kurią patenka BTC1 ir BTC2 klasių reikalavimų neatitinkanti technika, FIA GT ir SRO automobiliai.
Atsiras „Nacionalinė klasė“
Dėl padidėjusių kaštų ir koncepcijos neatitikimo iš 2016 metų kalendoriaus dingo Lietuvos automobilių žiedinių lenktynių pirmenybės, šį sezoną vykusios kartu su Lietuvos ir Baltijos šalių čempionatu. Tačiau dalyviai neturėtų nusiminti – ruošiama nauja „Nacionalinė klasė“, kurios idėja netrukus bus pristatyta žiedinių lenktynių dalyviams.
Žiedinių lenktynių komiteto pirmininko Rimvydo Agurkio teigimu, pokyčiai yra vykdomi siekiant padidinti šios sporto šakos masiškumą bei užtikrinti aukštesnę renginių kokybę.
„Norint siekti progreso, kartais reikia priimti ir nepopuliarius ar ne visiems patinkančius sprendimus. Noriu pabrėžti, kad mūsų tikslas – sudaryti galimybę dalyvauti platesniam žmonių ratui. Mūsų sektinu pavyzdžiu tapo šiemet prie LASF prisijungę itin populiarių renginių tiek žiūrovų, tiek dalyvių aspektu „Fast lap“ organizatoriai. Matome, kaip renginys turi ir gali atrodyti bei turime galimybę pamatyti, kuriose vietose darome klaidas. Tikimės, kad kitas sezonas parodys, kad automobilių sportas Lietuvoje ne tik populiarėja, bet ir tobulėja“, – teigia R. Agurkis.
Su naujaisiais 2016 metų sezono lenktynių reglamentais galima susipažinti Lietuvos automobilių sporto federacijos puslapyje.