Aistra lenktyniauti, autosporto tendencijos ir kelionė laiku (praeitis-dabartis-ateitis) buvo pagrindinės pokalbių temos birželio 21-23 dienomis Italijoje, Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) organizuotoje „Sporto konferencijoje 2016“, kurioje dalyvavo ir Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) atstovai.
FIA tikisi pritraukti daugiau sportininkų
Turino mieste vykusioje FIA „Sporto konferencijoje 2016“ dalyvavo daugiau nei 500 delegatų iš viso pasaulio: FIA narių bei autosporto verslo atstovų. Lietuvą renginyje atstovavo LASF Generalinė sekretorė Renata Burbulienė ir LASF projektų vadovas Tadas Vasiliauskas.
„Konferenciją pradėjęs FIA prezidentas Jean Todt džiaugėsi, jog automobilių sportas tapo prieinamas sportininkams visame pasaulyje – nuo Formulės-1, iki ralio ar kartingų lenktynių – renginiai vyksta visur. Nepaisant geografinių skirtumų, visi FIA nariai daug dirba, jog būtų organizuojamos kokybiškos ir saugios varžybos. J. Todt taip pat pabrėžė, jog per artimiausius 20 metų automobilių sportas turėtų pasikeisti neatpažįstamai. Tai nulems dar didesni saugumui keliami reikalavimai, didėjančios techninės automobilių galimybės ir sportininkų meistriškumas“, – pasakoja R. Burbulienė.
J. Todt teigimu, bene svarbiausia – kad automobilių sportu domisi augantis lenktynininkų skaičius. Besiformuojanti konkurencija skatina sportininkų progresą meistriškumo prasme. Taip pat kuriami vis inovatyvesni automobiliai. Taigi, autosportas jau tapo automobilių ir jų galimybių laboratorija.
„J. Todt kalbėjo apie dar didesnį sportininkų pritraukimą. FIA paragino nares skirti daugiau dėmesio kartingų slalomui ir driftui, kurį FIA pripažino oficialiai ir planuoja surengti drifto varžybų seriją po FIA vėliava“, – sako LASF Generalinė sekretorė.
Vienas iš „Sporto konferencijos 2016“ dalyvių tikslų ir buvo pasidalinti savo patirtimi ir išgirsti kolegų sprendimus, taikomus populiarinant automobilių sportą.
Stiprėjanti kryptis – socialinė atsakomybė
Konferencijoje pranešimus skaitė ir diskusijose dalyvavo keturis kartus Formulės-1 čempionas, šiuo metu atstovaujantis „Ferrari“ komandą, Sebastian Vettel, WRC lenktynininkas, norvegas Petter Solberg, buvęs „McLaren“ grupės vykdomasis direktorius Martin Whitmarsh, FIA vadovai ir kiti automobilių sporto profesionalai.
S. Vettel kalbėjo apie savo kaip profesionalaus sportininko kelią, apie tą sportininkams reikalingą greitį, pavojų ir adrenaliną, kuriuos suteikia sudėtingas trasas ar greičio ruožus parenkantys organizatoriai, taip leidžiantys sportininkams neužmiršti savo aistros autosportui ir ja mėgautis lenktyniaujant jiems patiems ir žiūrovams saugiose trasose.
„Labai naudinga buvo FIA atstovų Graham Stoker, Jacques Berger ir kitų ekspertų diskusija apie žiedinių lenktynių trasos išnaudojimą finansine ir sportine prasmėmis. Jie pabrėžė, jog lenktyniavimas užima tik trečdalį sudėtingos infrastruktūros, kurios efektyviam valdymui reikalingas ir stiprus komercinis indėlis. Taip pat pristatyti realūs – Sidnėjaus ir Barbadoso trasų pavyzdžiai. Susipažinome su trasos projektavimo ir homologacijos procedūromis“, – apie konferenciją pasakoja R. Burbulienė.
G. Stoker kalbėjo ir apie automobilių sporto bendruomenės bei atskirų sportininkų įsiliejimą į socialinės atsakomybės projektus, taip atkreipiant visuomenės dėmesį į mokslą, technologijas ir inžineriją, reikalingus automobilių sporte.
„Diskusiją papildė Pasaulio ralio-kroso čempionato rėmėjas, „IMG Motorsports“ atstovas Rob Amstrong, nurodęs, jog socialinės atsakomybės projektai turi būti orientuoti į autosporto gerbėjus, jiems suteikiant galimybę prisidėti organizuojant renginius, dirbant su sportininkais ir automobiliais. Pavyzdžiui, Norvegijoje jauni žmonės gali prisidėti prie ralio-kroso komandų, Didžiojoje Britanijoje neįgalieji yra svarbi autosporto dalis. Žinoma, vykdant tokius projektus daug dėmesio skiriama saugumo reikalavimams“, – dalinasi LASF atstovė R. Burbulienė.
Ateityje – virtualios lenktynės
Pasak LASF Generalinės sekretorės, kalbėdami apie automobilių sporto ateitį ekspertai dažniausiai orientavosi į gamyklinių automobilių dizaino sprendimus, kurie padės išvystyti dar didesnį greitį, automobilių sukibimą su trasos danga ir kartu dar labiau stiprinti vieną prioritetinių FIA sričių – saugumą. Neabejotinai, didžiulį vaidmenį ateityje suvaidins varžybų perkėlimas į virtualias lenktynių trasas, pasitelkiant pažangiausius IT sprendimus. Jau dabar rengiami tokie virtualūs čempionatai, o nugalėtojams įteikiamos taurės, dydžiu prilygstančios F1 čempionų taurėms.
„Tarp ateities tendencijų buvo minimas ir sugrįžimas prie istorinių automobilių ir lenktynių, tačiau ši idėja – diskutuotina, nes tokios varžybos galimai pritrauktų istorinių automobilių entuziastus, tačiau tokių automobilių remonto kainos – žymiai didesnės nei šiuolaikinių, taip pat būtų reikalingos priemonės, kurios užkirstų kelią tokių automobilių tobulinimui“, – sako R. Burbulienė.
Nepaisant spartaus technologijų ir inovacijų vystymosi, istorija visuomet turi išlikti atmintyje – aistra autosporte yra apie tai, kaip lenktynininkai sportuodavo praeityje ir kaip sportuos ateityje. Konferencijoje taip pat buvo nuolat akcentuojama, jog automobilių sportas nėra vien tik sportininkų ruošimas, tai ir bendradarbiavimas su pramone, mokymo įstaigomis, valstybinėmis ir savivaldos institucijomis, vietos bendruomene bei verslu.