Šeštadienio vakarą Kelmėje pasibaigė ketvirtasis 2016 mertų Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Dėl nepalankios žiemos du pirmieji etapai, planuoti Lietuvoje ir Estijoje, neįvyko, gegužę lenktynininkai varžėsi Latvijoje, tad „Žemaitijos“ ralis tapo pirmuoju pasirodymu prieš gausią vietos auditoriją.
Daugiau nei 50 ekipažų prie starto linijos, pusė lenktynininkų pasirinko galingus 4 ratais varomus automobilius – tokio dalyvių parko šalies ralio gerbėjai nebuvo matę jau senokai. Maža to, į lenktynes Kelmės apylinkėse atvyko WRC čempionate dalyvaujantis švedas Pontus Tidemanas – šis sportininkas pasaulio čempionato WRC2 įskaitoje kol kas užima ketvirtą vietą ir neslėpė, jog jo tikslas – gerai pasitreniruoti greitose Žemaitijos žvyro trasose, nes po dviejų savaičių jo laukia pasaulio čempionato etapas Lenkijoje.
„Škoda Fabia R5“ pasirinkęs 25 metų svečias buvo ne vienintelis tokios technikos vairuotojas. 15-metis suomis Kalle Rovanpera kol kas į platesnius ralio vandenis nelinkęs plaukti, jo šių metų prioritetas – Latvijos čempionatas. O kadangi ralis „Žemaitija“ buvo įtrauktas ir Latvijos čempionato kalendorių, kylanti Suomijos ralio žvaigždutė kovojo dėl svarbių taškų kaimyninės šalies ralio čempionate.
Abiem „Škoda“ vairuotojams rimčiausią iššūkį buvo pasirengęs mesti Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos ekipažas. Tačiau jų BMW M3X automobilis šeštadienio ryte susidūrė su problemomis: „BMW Motorsport“ originali detalė neatlaikė“ – taip gedimą komentavo M. Samsonas. Keturiais ratais varomas unikalus automobilis tapo varomas tik užpakaline ašimi, tad per tris šeštadienio ryto greičio ruožus buvę lyderiai prarado beveik dvi minutes ir pasitraukė iš pirmos vietos. Maža to, servise mechanikai per nustatytą laiką nespėjo gedimo sutvarkyti, tad ekipažui už vėlavimą į startą buvo skirta dar ir 90 sekundžių bauda.
Tačiau po remonto ekipažas rankų nenuleido ir vėl pamėgino vytis nutolusius varžovus. Galutinėje įskaitoje M. Samsonas finišavo penktas, o Lietuvos čempionate jam atiteko trečia vieta.
Tonio Gardemeisterio globojamų svečių iš Švedijos ir Suomijos ginčą laimėjo labiau patyręs P. Tidemanas. Tiksliau sakant, K. Rovanpera pats suklydo, septintame ralio greičio ruože prarado beveik 20 sekundžių ir turėjo susitaikyti au antrąja vieta. Tiesa, Latvijos čempionato įskaitoje K. Rovanperos ekipažas nugalėjo.
„Džiaugiuosi pergale. Man labai patiko Žemaitijos keliai – tai puiki vieta treniruotei, labai maloniai nustebino ralio organizacija, infrastruktūra. Važiavau savo tempu, stengiausi neperžengti rizikos ribos. Tačiau to tempo pakako – Kalle buvo rimtas varžovas, tačiau jo klaida man leido laimėti. Su malonumu čia dar sugrįžčiau“, – po pergalingo finišo Žemaitijoje sakė P. Tidemanas.
Kol svečiai kovojo dėl pačių aukščiausių vietų, atkakli kova vyko ir Lietuvos čempionato įskaitoje. Dėl variklio gedimo šeštadienį iš varžybų pasitraukė Ramūnas Čapkauskas, po avarijos tik žiūrovo vaidmuo liko Martynui Samuičiui, pirmą dieną permirkusioje pievoje daug laiko praradęs Deividas Jocius į aukštas vietas irgi nebepretendavo, Giedrius Notkus dar penktadienį apgadino savo automobilį.
„Mes tikrai darėme klaidų. Jautėme, kad senokai nesame važiavę lenktyniniu tempu. Nes Talsi ralyje mes anksti pasitraukėme, todėl lenktynės Žemaitijoje buvo pirmas rimtas išmėginimas po pernai spalį vykusio Druskininkų ralio. Jeigu kiti Lietuvos čempionato dalyviai nebūtų susidūrę su rimtesnėmis problemomis, vargu ar dabar galėtume džiaugtis. Tačiau tikrai smagu, kad vėl esame pirmi Lietuvos čempionate. O pavyti „Škoda Fabia R5“ važiavusius svečius – nerealu, jų technika – visai kito lygio. Važiuodamas jiems iš paskos, mačiau jų trajektorijas, stabdymo pėdsakus – mūsų „Mitsubishi“ tikrai būtų išlėkęs iš trasos, jei būtume stabdę nuo tų žymų“, – juokavo Vaidotas Žala. Jis ir jo brolis Žygimantas bendroje ralio įskaitoje užėmė 3-ią vietą, nuo nugalėtojo atsiliko beveik 2 minutėmis, tačiau Lietuvos čempionato įskaitoje būtent brolių ekipažas buvo greičiausias.
Antrą vietą Lietuvos čempionate užėmė 2015 m. „Žemaitijos“ ralio nugalėtojai – latviai Janis Vorobjovas ir Andris Malniekas („Mitsubishi Mirage“), iki trečios vietos šalies čempionate pakilo M. Samsono ekipažas. Būtent jis ir bus Lietuvos čempionato lyderiu iki 300 ežerų ralio Zarasų apylinkėse, vyksiančio rugpjūčio mėnesį.
LRČ2 įskaitoje nugalėjo Gintautas Šlepikas ir Audrius Pivoras („Mitsubishi Lancer EVO X“, 8 vieta bendroje įskaitoje).
Tarp 2WD techniką pasirinkusių ekipažų kova irgi vyko iki pat finišo. Vienu favoritų vadinamas Giedriaus Firanto ekipažas šį ralį prisimins ilgai – jų BMW M3 „stogas“ buvo vienas įspūdingiausių, tad automobilį kitoms lenktynėms teks rimtai remontuoti. O greičiausiu 2WD įskaitos (ir LRČ4 klasės) ekipažu tapo Egidijus Valeiša ir Povilas Reisas. BMW M3 važiavę sportininkai bendroje įskaitoje finišo liniją kirto 12-i.
LRČ3 įskaitoje nugalėjo Jonas Pipiras ir Ričardas Baubinas („Ford Fiesta“), LRČ5 – Tomas Mickus ir Vytis Pauliukonis („Honda Civic“).
Komandų įskaitoje pergalę šventė „N40-Egzotikos“ lenktynininkai.
Tekstas Saulenio Pociūno