Šiandien startuoja registracija į antrąjį Lietuvos automobilių ralio e-čempionato (e-LARČ) sezoną. Į čempionatą, kuris yra organizuojamas drauge su Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF), galima užsiregistruoti jo oficialiame tinklapyje e-larc.lt. Kaip ir šiemet pirmenybių etapai bus vykdomi internetu, o nemokamai jose dalyvauti galės kiekvienas norintis. Jeigu pernai metais sulaukta 292 dalyvių iš daugiau nei 25 pasaulio valstybių, tai šiemet tikimasi dar daugiau aktyvumo. To priežastis yra ne vien tarptautinėje bendruomenėje vis garsiau girdimas oficialus lietuviškas čempionatas, bet ir prieš savaitę finišavusios Lietuvos raliui skirtos virtualios varžybos, kurios atnešė net keletą staigmenų.
Pirmoji iš jų buvo ta, kad „Rally Lithuania“ vardu pavadintame ralyje visi greičio ruožai buvo virtualioje realybėje atkurtos nacionalinės trasos. Pradedant legendiniame „300 Lakes Rally“ naudotu Zaraso ežero salos hipodromo treku, tęsiant Ukmergės „Versmės“ kroso trasa bei užbaigiant pačia sudėtingiausia dalimi – neseniai į skaitmeninę erdvę perkeltu Verkių gatvės Vilniuje greičio ruožu. Čia dėl nugalėtojo vardo kovojo ne tik virtualaus sporto geriausieji – į naujo čempionato pristatymui surengtą etapą organizatoriams pavyko pakviesti ir garsius realaus ralio pilotus.
Ryškiausias iš tokių lenktynininkų – tai Nikolay Gryazin, Europos ir pasaulio ralio čempionatų trasose dėl pirmųjų vietų kovojantis už „Škoda Fabia R5“ vairo. Latvijoje gyvenantis rusas yra lenktyniavęs ir mūsų šalyje, o laisvu nuo varžybų metu aktyviai treniruojasi Lietuvos e-čempionato naudojamame „Richard Burns Rally“ simuliatoriuje. Tokios treniruotės atneša vaisių ir tikrame ralyje. Pavyzdžiui, sportininkas neseniai laimėjo „Barum Rally Zlin“ Semetino miestelio greičio ruožą realybėje, prieš tai „nušlifavęs“ jo virtualius posūkius. Tiesa, N. Gryazin startas „Rally Lithuania“ galėjo ir neįvykti dėl vienos ganėtinai komiškos priežasties. Kaip žinia, nors elektroniniame sporte praktiškai nėra netikėtų automobilio gedimų, tačiau treniruočių metu lūžo sportininko naudojamos įrangos vairo jungtis. Laimei, čempionato partneriai – „Simuliatorių akademija“, kurioje žymus lenktynininkas neseniai lankėsi asmeniškai, ištiesė pagalbos ranką ir operatyviai išsiuntė naują detalę.
Vis dėlto, nors rusas ir laimėjo pirmąjį greičio ruožą, o vėliau stabiliai važiavo lyderių penketuke, finiše greičiausias buvo kitas realaus automobilių sporto lenktynininkas – kylanti Estijos žvaigždė, devyniolikmetis Robert Virves. Šis sportininkas ralyje debiutavo tik 2018 metais, o šį sezoną jis jau pelnė 10 pergalių skirtingose įskaitose, viena iš jų – pirmoji vieta savo klasėje „Samsonas Rally Rokiškis“ etape. Estas po „Rally Lithuania“ finišo pasidžiaugė, jog galėjo virtualiai pasivaržyti su vienu iš savo mėgstamiausių lenktynininkų N. Gryazin. Realybėje jiedu pilotuoja skirtingą techniką ir nėra lygiaverčiai varžovai, tačiau „Rally Lithuania“ jie vairavo tai pačiai R5 klasei priklausančius automobilius. R. Virves taip pat vylėsi, jog pasistengs startuoti ir Lietuvos automobilių ralio e-čempionate, į kurį registracija pradedama jau šiandien.
Lietuvos automobilių ralio elektroninis čempionatas – e-LARČ yra oficialios virtualaus sporto pirmenybės, įtrauktos į Lietuvos automobilių sporto federacijos oficialių varžybų sąrašą. Tai yra pripažintas ir pirmasis pasaulyje nacionalinis ralio e-čempionatas pasaulyje, sparčiai augančioje simuliatorių nišoje. Registracija į jį bei daugiau informacijos – oficialiame tinklapyje: www.e-larc.lt
—–
Nuoroda į specialiojo „Rally Lithuania“ etapo rezultatus:
https://bit.ly/2EuCSnS – suvestinė lentelė (e-rezultatų tinklapis)