Ilgai daugelio dalyvių lauktas „ENEOS Riga Summer Race“ renginys prasidėjo ganėtinai didele avarija dar penktadienį. Kaip skelbė organizatoriai, tiek šeštadienio, tiek sekmadienio lenktynių sesijas turėjo pradėti drifto pasirodymas. Iš tiesų, taip ir buvo, tik su kita technika. Laisvųjų treniruočių metu drifto greičio rekordo siekiantis Kristaps Blušs rėžėsi tiesiai į mūrinius atitvarus. Nors vairuotojui po avarijos ir buvo viskas gerai, tuo pačiu automobiliu rekordo siekti buvo nebeįmanoma.
BEC 4H kvalifikacijos lyderiai – čempionato senbuviai ir galinga technika.
Įdomiai viskas dėliojosi ir BEC 4H (Baltijos šalių keturių valandų čempionato) važiavimuose. Nors kitose lenktynių serijose šeštadienį dalyviai patyrė ganėtinai daug techninių nesklandumų, BEC 4H čempionato dalyviams problemos prasidėjo prieš kvalifikaciją. Pastarojoje nepasirodė čempionato lyderiai „Nero-GSR Racing Team“ komanda su „VW Golf GTI TCR“: komandos lenktynininkės Ernestos Globytės teigimu, po treniruočių buvo nedidelis nutekėjimas iš greičių dėžės aušinimo sistemos. Tai buvo priežastis, kodėl komanda nusprendė kvalifikacijoje nestartuoti. E.Globytės teigimu, „ištvermės lenktynėse kvalifikacija neatlieka tokio didelio vaidmens“. Greitai nepašalinamas variklio gedimas koją pakišo ir „Galingas.lt“ komandai. Jie nepasirodė nei kvalifikacijoje, nei lenktynėse. Galiausiai, po 20 minučių kvalifikacinių važiavimų „pole“ pozicija džiaugėsi „Rotoma racing“ komanda su Robertu Kupčiku už „BMW M3“ vairo: jis trasą įveikė per 1.23,986 minutės. Antroji starto vieta teko „Skuba Dream“ komandai. Pastarosios atstovas Jonas Gelžinis už „Porsche“ automobilio vairo nuo R.Kupčiko atsiliko vos keliomis sekundės dalimis: jo trasos įveikimo laikas – 1.24,135. Trečioji starto pozicija lenktynėse teko dar vienam „Porsche“ automobiliui ir „EST 1 Racing“ komandai.
Lenktynėse – netikėtos avarijos ir čempionato lyderio pasitraukimas.
Nors visi bauginosi lietaus, Bikerniekų trasoje visų 4 valandas trukusių lenktynių metu iškrito vos keli lašai. Iki pat lenktynių finišo, dėl pirmosios vietos tarpusavyje kovojo būtent tos pačios, geriausius laikus kvalifikacijoje pademonstravusios komandos. Tiesa, nesėkmingai lenktynės klostėsi čempionato naujokų komandai „LMS Racing“ su „Seat Leon TCR“ automobiliu: jie iš lenktynių pasitraukė jau 51 minutę. Atrodo, ganėtinai nedidelis smūgis neleido komandai grįžti į trasą. Nuo lenktynių starto praėjus 1,22 valandos, trasoje įvyko visus nustebinusi avarija: „Flash Racing Latvia“ automobilį vairavęs Konstantin Calko nepraleido bandžiusio jį lenkti „Nero-GSR Racing Team“ komandos lenktynininko Nerijaus Malaševičiaus. Po šios patirtos avarijos, komandos „VW Golf GTI TCR“ toliau lenktyniauti nebegalėjo ir čempionato lyderiai privalėjo pasitraukti iš lenktynių. Nesėkmingos lenktynės buvo ir „Cone Forest Motorsport“ komandai: jų „BMW M3“ lenktynes baigė po smūgio į atitvarus. Likus pusei valandos iki lenktynių pabaigos, „Flash Racing Latvia“ komandai baigėsi kuras ir šiai komandai teko atlikti neplanuotą sustojimą.
Iki pat lenktynių finišo – vos kelių sekundžių dalių skirtumai ir įtempta kova
Iki pat keturių valandų lenktynių finišo virė kova tarp „Rotoma Racing“, „Skuba Dream“ ir „EST 1 Racing“ komandų. Galiausiai, vos keliomis sekundėmis pergalę išplėšė „Skuba dream“ komanda su Egidijumi Valeiša ir Jonu Gelžiniu bei jų „Porsche GT3“. Antroji liko „Rotoma racing“ komanda su Robertu Kupčiku, Robertu Graudiniu ir Gintaru Morkevičium ir jų BMW M3 su, o trečioji podiumo pakopa bendroje įskaitoje teko „Porsche 933“ automobiliu lenktyniavusiai „EST 1 Racing“ komandai ir Thomas Padovani, Sten Pentus, Raimo Kulli bei Jukka Honkavuori už automobilio vairo.
„A2000“ klasėje pergalę šventė „RM klubas“ komanda, antroje vietoje liko „Bruno Racing Team“ iš Latvijos. „A3000“ įskaitoje pergale džiaugėsi komandos draugai „Greičio Akademija II“, užėmusi pirmąją vietą ir „Greičio Akademija I“, likusieji antroje įskaitos vietoje. „A3000+“ klasėje lyderiu tapo „IGORIOLANKAI“ komanda su „Seat Leon TCR“ automobiliu, antrieji – „LiquiMoly Racing Team LT“ ir jų BMW, o trečioji podiumo vieta teko „222“ komandai, lenktyniaujančiai „VW Scirocco“ automobiliu. Tuo tarpu, dyzeliniu kuru varomų automobilių įskaitoje „D1“ pirmoji vieta teko „Telšių statybai“, o antroji – „Sparti reklama – PF Kekava“ komandai: abi jos lenktyniauja 1 serijos BMW automobiliais. Kiek galingesnėje „D2“ įskaitoje – dar viena BMW pergalė, kurią šventė „PGM technika racing“ komanda. Antrieji liko „Flash Racing Latvija“ komanda. „GT“ klasė visai nesiskyrė nuo absoliučios lenktynių įskaitos, o „X1“ įskaitoje pergale galėjo džiaugtis „KSB Racing“ komanda, lenktyniavusi išskirtiniu Chevrolet Camaro automobiliu.
Antroji „ENEOS Riga Summer Race“ diena žada daug trumpų nuotolių lenktynių, pačios įvairiausios technikos ir gausybę intrigų.
Tekstas Ingos Juškevičiūtė, nuotraukos organizatorių