Po pagrindinių 4 valandas trukusių „BEC 4H” lenktynių šeštadienį, antrąją „ENEOS Riga Summer Race“ dieną trasoje rinkosi kur kas įvairesnė technika ir sportininkai, ištroškę greitų ir trumpų lenktynių. Čia įvyko net šešių skirtingų čempionatų etapai.
Istorinių automobilių važiavimuose – graži Lietuvio Adomo Petrovo pergalė
Rytas prasidėjo treniruotėmis, o jau 10:55 į trasą kvalifikacijai riedėjo tikrieji lenktynių „vilkai“ – Volga automobiliai. Tarp šių „Dzintara Aplis“ lenktynių serijoje besivarančių dalyvių greičiausiasis buvo Ainars Šenfelds. Kaip sakė pats sportininkas, kvalifikacija – nėra taip svarbu, kaip galėtų pasirodyti. Šioje lenktynių serijoje, kaip ir visose šią varžybų dieną vykusiuose čempionatuose, lenktynės susideda iš dviejų dalių: pirmojo važiavimo ir antrojo. Pirmosiose lenktynėse dalyviai rikiuojasi pagal kvalifikacijos rezultatus, antroje – pagal geriausią parodytą laiką pirmųjų lenktynių metu. Galiausiai, šioje lenktynių serijoje, susumavus abiejų važiavimų rezultatus, pergale „Moskvich“ įskaitoje pergale džiaugėsi Alvis Staskevičs, pagrindinėje „Volga“ klasėje pirmoji vieta teko latviui Normunds Dobums, antroji vieta – Janis Tomsons, o trečioji – Ervins Kreicbergs.
Gausioje lietuviais „VAZ“ įskaitos kvalifikacijoje geriausią rezultatą parodė svečias iš Rusijos Andrey Kozlov. Su techniniais nesklandumais po kvalifikacijos susidūręs sportininkas nepuolė menkinti konkurentų – pastaruosius jis laikė ganėtinai stipriais. Ir ne veltui: pirmųjų lenktynių metu, geriausią laiką pademonstravo Lietuvos lenktynininkas Adomas Petrovas, kirtęs finišo liniją antroje pozicijoje. Geriausias parodytas laikas šiam sportininkui garantavo „pole“ poziciją antrojo važiavimo metu. Visą sezoną gedimais kamavusi technika šį kartą lenktynininko neapvylė ir antrojo važiavimo metu pasiekta pergalė garantavo pirmąją vietą ir „VAZ1600“ įskaitoje absoliučiai. Antroje vietoje liko Andrey Kozlov, o trečioje – Matiss Mežaks. „VAZ1300“ įskaitą laimėjo Harijs Ulpe, antrasis podiumo laiptelis teko Ilya Kashin, o trečiasis – Aivars Laipnieks. Tuo tarpu, „VAZ+“ klasėje pirmoji vieta teko Arūnui Kudrauskui, o antroji – Viliui Stanulioniui.
Dar vienoje, prie istorinių automobilių priskiriamoje „Formula Mondial“ ir „Formula Easter“ įskaitoje geriausią rezultatą kvalifikacijoje parodė sportininkas iš Latvijos Andris Grikis. Pirmose lenktynėse starto rikiuotėje pasirodė net 11 istorinių formulių, o pergalę po abiejų važiavimų šventė geriausio laiko kvalifikacijoje savininkas A.Grikis. Būtent šiems automobiliams teko sunkiausios oro sąlygos: antrojo važiavimo metu sustiprėjęs lietus teisėjus privertė varžybas stabdyti likus dviem ratams iki finišo.
Daugiausiai avarijų – legendų lenktynėse
Legendų („Legend cars“) lenktynėse nuolat viskas keitėsi. Tiesa, ir šių automobiliukų važiavimai yra trys, o ne du, kaip kitose lenktynių serijose: taip yra dėl itin mažo kuro bako. Visose lenktynių serijose sportininkai turi įveikti du važiavimus po 10 ratų. Tuo tarpu, šiose varžybose lenktynininkų laukia trys važiavimai po 8 ratus. Pirmosios šios serijos lenktynės vyko jau šeštadienį, pastarąsias laimėjo Johan Ahokas iš Suomijos. Tuo tarpu, antrose lenktynėse geriausiai pasirodė Uldis Timaks. Trečiojo važiavimo metu patirta avarija sąlygojo dviejų dalyvių pasitraukimą ir lenktynių restartą. Galiausiai, pergalę tiek po jo, tiek absoliučiai šventė Uldis Timaks, tapęs ir Latvijos čempionato lyderiu. Antrasis liko Janis Horeliks, o trečiasis – Valters Aigars Zviedris.
„Kumho Challenge“ lenktynėse šeštadienį pergale džiaugėsi estas Steven Puust, lenktyniaujantis „Toyota Yaris“ automobiliu. Nors jam techniniai gedimai ir pakišo koją, bendroje įskaitoje, po abiejų važiavimų, jis išsaugojo savo lyderio poziciją. „National Class“ lyderiu, kaip ir visada, tapo Janis Vanks.
BaTCC varžybose – lietuvių triumfas
Itin įdomiai dėliojosi BaTCC (Baltic Touring Car Championship) lenktynės. Tiek kvalifikacijoje, tiek pirmosiose lenktynėse, lyderio pozicija priklausė čempionato naujokui, Arūnui Gečiauskui, Lietuvos „Wolf Race“ čempionate jau spėjusiam pademonstruoti itin gerus laikus. Tiesa, tiek šis etapas, tiek apskritai važiavimas jam šioje Bikerniekų trasoje- pats pirmas kartas, tad savo puikiu pasirodymu jis stebino ne tik kitus dalyvius, bet ir žiūrovus. Kaip teigė pats sportininkas, automobilis neseniai surinktas, tad dalyvavimas lenktynėse – savotiška treniruotė. Tuo tarpu, antroji starto vieta lenktynėse teko Ernestai Globytei. Jos vairuojamas „VW Golf GTI TCR“ automobilis, po pasitraukimo iš „BEC 4H“, naktį iškeliavo į Panevėžį būtiniems taisymo darbams ir atgal į trasą grįžo tik ryte. Tačiau sportininkė pademonstravo puikų laiką. Tiesa, pirmosios lenktynės parodė, kad A.Gečiauskas, lenktyniaujantis išskirtiniu „Mitsubishi“ automobiliu, šiandienos lenktynėse nusileisti nenusiteikęs. Pirmojo važiavimo metu, techniniai nesklandumai kišo koją BMW M3 automobiliu lenktyniaujančiam Sauliui Beržiui, bet jo geras pademonstruotas rezultatas užtikrino jam 6 vietą antrojo važiavimo metu. Visus 10 ratų tarpusavyje lenktyniavę Arturs Bartraks iš Latvijos, važiuojantis dyzeliniu kuru varomu BMW, kartu su suomiu Jyrki Jonkkari kovą baigė lenktyniniu incidentu už trasos ribų. Antrąjį važiavimą dalis dalyvių pradėjo iš „Pitlane“: išvažiavę į trasą, jie iškart pasuko serviso zonos link keisti padangų: pasirodęs lietus nepaliko kito varianto siekiantiems važiuoti konkurencingu tempu. Antrasis važiavimas nebuvo sėkmingas Vyteniui Gulbinui – dėl greičių dėžės gedimo jis buvo priverstas iš lenktynių pasitraukti. Galiausiai, „BTC1“ įskaitoje pirmąja vieta džiaugėsi šį sezoną čempionate pradėjęs važiuoti Andrey Yushkin iš Rusijos, antrasis liko Aurimas Mištautas su BMW, o trečiasis – čempionato senbuvis Marius Miškūnas ir Honda Civic. „BTC2“ klasėje pergalę šventė niekam šansų nepalikęs Arūnas Gečiauskas ir jo „Mitsubishi Evolution“, antroji liko Ernesta Globytė su „VW Golf GTI TCR“, o trečioji vieta teko dar vienai lenktynininkei iš Lietuvos Indrei Senkutei ir dar vienam „VW Golf“. Tuo tarpu, „BO“ („Baltic Open“) klasėje šį kartą tebuvo vienintelis dalyvis iš Danijos Frederik Holm, lenktyniaujantis išskirtiniu „Renault Megane Trophy“ automobiliu. „BGT“ įskaitoje – ir vėl lietuvių triumfas: pirmąją vietą visiems iš panosės nušvilpė užtikrintai lenktyniavęs Marius Dijokas su BMW, antroji vieta teko Pavel Shchapov, o trečioji – Vyteniui Gulbinui.
Sekantį kartą Baltijos šalių čempionatų dalyviai trasoje turėtų susitikti rugsėjo pabaigoje Estijoje, visų mėgiamoje „Auto24 Ring“ trasoje.
Tekstas Ingos Juškevičiūtės, nuotraukos organizatorių