Pirmasis Baltijos šalių čempionatų etapas, įvykęs Rygoje „DeWALT Grand Prix“ renginio metu, susidūrė ne tik su begale popierizmo ir pandeminių barjerų. Be biurokratinių niuansų, čia išryškėjo ir paskutinių pasiruošimų štrichai: kam vienos nakties trūko, kitų – pati technika rodė kaprizus. Deja, bet viena komandų, pasidariusi „COVID-19” testą trasoje, turėjo išvykti į namus, kitos dvi – dėl tos pačios priežasties į Rygą net neatvyko, iki 10 automobilių sutrumpėjusi starto rikiuotė atrodo, pergalę kiekvienos klasės dalyviams padarė visai prieinama. Tiesa, taip galėjo pasirodyti tik pačioje pradžioje: kovos tarp dalyvių užvirė nuo pirmųjų lenktynių minučių.
Treniruotės ir kvalifikacija
Techniniai nesklandumai, lietus ir tai, kad tai – pirmieji pasirodymai trasoje po ganėtinai ilgos žiemos, dalyvių gretas praretino dar iki kvalifikacijos: kai kurios komandos savo techniką krovėsi atgal ant priekabos jau po pirmųjų neoficialių treniruočių.
Kvalifikaciniai važiavimai visiems praėjo sklandžiai. Pirmąją vietą lenktynėse užsitikrino „Šiauliai-RD Signs“ komanda: jų greičiausias ratas trasoje buvo 1 minutė ir 19.660 sekundės. Iškart už jų, iš antrosios vietos startavo latvių „Flash Racing Latvia“ komanda. Iškart už šių dviejų „Lamborghini Huracan ST“ automobilių, rikiavosi „LV Racing“ komanda su „Audi RS3 LMS TCR – SEQ“ automobiliu.
Nuo pat lenktynių pradžios užvirusios kovos tarp absoliučios įskaitos lyderių bei „GT PRO“ klasių dalyvių vis augo. „Flash racing Latvia“ buvo paskatinti atsilikti nuo „Šiauliai –RD Signs“ komandos dėl neleistinai sumažinto skirtumo (važiavimo per greit esant dviem geltonoms vėliavoms), o praėjus 54 minutėms nuo lenktynių pradžios, išslydę iš trasos trenkėsi į padangas ir atitvarus. Tiesa, po ganėtinai skubaus remonto darbų jiems pavyko grįžti į trasą. Tuomet su techniniais nesklandumais susidūrė ir jų pagrindiniai konkurentai „Šiauliai – RD Signs“, taip lyderio poziciją absoliučioje įskaitoje užleidę „LV Racing“ komandai.
Nuolatiniai pokyčiai trasoje
Lenktynių pradžia nebuvo sėkminga ir „Tarzanija Racing“ komandai: su technikos kaprizais kovojanti komanda retsykiais vis užsukdavo į garažus remonto darbams. „Noker Racing“ komanda, besivaržanti „VW Golf GTI TCR“ automobiliu, po neplanuotos Estijos komandos „JouJaam“ su „BMW 325“ atakos, turėjo skubių darbų su važiuoklės elementais. Beveik įpusėjus lenktynėms, nesėkmės užsuko ir į „Mažeikiai ASK“ komandos garažą: sustojęs keitimui, komandos „Peugeot 308 RC“ užsidegė. Atradus priežastį ir maksimaliai pašalinus problemas, komanda į lenktynes grįžo likus dviem su puse valandos iki finišo. Deja, trumpam: elektros gedimas nebuvo menkas ir mechanikų komanda dėl finišo kovojo visą likusį varžybų laiką.
Likus valandai iki finišo, lyderio vietą absoliučioje ir savo „TCR“ įskaitose išsaugojo „LV Racing“ komanda, kurią visų lenktynių metu atstovavo Konstantins Calko, Valters Zviedrs ir Ivars Vallers. Pastarasis sportininkas sėdo už vairo spausti iki pat finišo. Šią komandą intensyviai vijosi „Šiauliai – RD Signs“ komanda su „Lamborghini“ ir jį pilotuojančiais Audrium Butkevičium, Paulium Paškevičium už vairo. Trečioje vietoje absoliučiai buvo Estijos komanda „ALM Customer Racing“ su „Honda Civic Type-R TCR“ automobiliu, taip išlaikydami ir antrąją vietą „TCR“ įskaitoje. Šią komandą lenktynėse atstovavo Peeter Peek, Sven Karuse ir Ranno Bundsen.
Likus pusvalandžiui, „LV Racing“ susidūrė su netikėtais techniniais nesklandumais: sulūžus variklio ir greičių dėžės kronšteinams bei pradėjus technikai kaisti, automobilis grįžo į komandos garažą būtiniems darbams, taip užleisdamas lyderio poziciją tiek absoliučioje, tiek savo įskaitose. Visos komandos stengėsi spausti, norėdamos iškovoti pirmąją pergalę šiais metais.
„Šiauliai – RD Signs“ komandos pergalė
Vos 1 min. 15 sekundžių iki finišo, trasoje sustojo „Noker Racing“ komandos „VW Golf GTI TCR“ automobilis, o lyderio vietą saugojęs „Šiauliai – RD Signs“ į pabaigą pradėjo riedėti: skirtumas su kolegomis trasoje leido jam tai daryti iš tiesų. Saugodamas kuro likučius ir techniką, automobilis, lenkiamas keliais ratais atsiliekančių kitų komandų, ramiai pasiekė finišo tiesiąją ir čia sustojo nenuriedėjęs iki uždaro parko.
Galiausiai, finišą pasiekė 9 komandos. Absoliučioje įskaitoje pergale džiaugėsi saugiai iki finišo nuriedėjusi „Šiauliai – RD Signs“ komanda, antroji vieta netikėtai teko lietuvaičiams „Dream 2 Drive” su „VW Scirocco”, o trečioji – „ALM Customer Racing“ komandai. Pastarieji užėmė pirmąją vietą ir „TCR“ kvalifikacijoje. Antrąją vietą šioje įskaitoje laimėjo „Noker Racing Team“ su „VW Golf“, o trečiąją iškovojo techninių gedimų palaužti „LV Racing“.
„A3000” įskaitoje, finišo nepavykus pasiekti „Mažeikių ASK“ komandai, nugalėtoju tapo „JouJaam“ komanda iš Estijos. „A3000+” klasifikacijoje, trofėjumi džiaugėsi sunkiai, bet sėkmingai iki finišo nuriedėjusi „Tarzanija Racing“ iš Lietuvos. „GT AM“ įskaitoje, iškart už lyderio poziciją iškovojusios „Dream 2 Drive” komandos, antruoju apdovanojimų pakylos laipteliu džiaugėsi „Porsche Baltic“. „GT Pro“ įskaitoje, žinoma, vienas po kito rikiavosi „Šiauliai – RD Signs“ bei „Flash Racing Latvia“ komandos.
Kitas šešių valandų ištvermės lenktynių „BEC 6H” etapas įvyks Estijoje, birželio 18-20 dienomis.