Lietuvos Startline endurance čempionato įskaita – „ENEOS 1006 km“ lenktynėse

Visa Lietuva nekantriai laukia jau visai priartėjusių „ENEOS 1006 km“ lenktynių – savaitgalio, kuomet Palangos „močiutės“ išnuomoja praktiškai visus savo turimus kambarius ir kurortas tampa adrenalino sostine. Tiek renginio organizatoriai, tiek patys dalyviai pasiruošimus pradeda toli gražu ne likus mėnesiui ar porai iki paprastai liepos viduryje vykstančių lenktynių – visi darbai prasideda pasibaigus lenktynių sezonui prieš tai. Taip sakant, lenktynės baigėsi – teprasideda lenktynės.

Egidijus Babelis 17

Kartu su šiomis lenktynėmis įvyks ir Lietuvos automobilių sporto federacijos organizuojamas Startline Lietuvos endurance čempionato 3 etapas. Kuo jis skiriasi nuo lenktynių? Praktiškai, niekuo. Tiek šio, tiek Baltijos čempionatų dalyviai renka taškus, kurie sumuojasi viso sezono metu ir, po paskutinio etapo spalio antrąjį savaitgalį, taps aišku, kuri komanda šį sezoną tapo ne tik greičiausia savo klasėje, bet ir visų sezono dalyvių tarpe. Kol kas lyderio poziciją užėmusi „Rimo“ komanda su BMW M3, antrieji – „IGORIOLANKAI“ ir jų VW Golf, o tretieji – „Lexus Team LT“. Tiesa, pirmosios dvi komandos atstovauja ir tą pačią, Diesel klasę, kai tuo tarpu „Lexus Team LT“ taškus renka GT klasėje.

Lietuvos Startline čempionato klasės. Tiek „ENEOS 1006 km“ lenktynių, tiek čempionato dalyviai, pagal savo lenktynėse naudojamą techniką, skirstomi į klases: paprastai kategorijos formuojamos pagal automobilių galingumą, variklio kubatūrą bei naudojamą kurą, kaip kad A2000, A3000, A3000+, GT, X1 ar D (dyzeliniu kuru varomų automobilių klasė). Tiesa, nutinka ir taip, kad ne visos klasės susiformuoja: tam, kad dalyviai galėtų pretenduoti į taškus, čempiono titulą bei laimėtojo taurę klasėje – turi būti tam tikras dalyvių skaičius. Elementaru: koks laimėtojas be konkurencijos? Tačiau jau pastebima, kaip su laiku klasės keičiasi: gausėja galingesnių automobilių bei bolidų, varomų dyzeliniu kuru. Panašu, kad mažiausiai galingų automobilių klasei A2000 lemta išnykti, nors tai ir neturėtų stebinti: visos komandos stengiasi įsigyti techniką, kur būtų ir galinga, ir patikima, ir tinkama vertinant iš ekonominės perspektyvos.

Amber_Ambereet Photo

Šiek tiek apie taisykles. Tiek Startline Lietuvos endurance čempionate, tiek „ENEOS 1006 km“ lenktynėse pagrindinė taisyklė – ta pati. Komandą be vadovo ir mechanikų sudaro mažiausiai du, o daugiausiai – keturi vairuotojai. Visi jų trasoje be poilsio gali važiuoti ne daugiau, kaip 1 val. 10 min., o ilsėtis prieš važiavimą – 1 valandą. Tiesa, čempionatas – kur kas trumpesnis. Jo įskaitos rezultatai bus aiškūs jau po pirmųjų 4 valandų lenktynių.

Čempionato etapai. Paprastai čempionatą sudaro 5 etapai, o taškus dalyviai susirenka iš 4, geriausiai pravažiuotų lenktynių. Šiais metais tokios galimybės lenktynininkų komandos netenka dėl vieno neįvykusio etapo, tad visos likusios lenktynės tampa itin svarbios. Po Palangos lenktynių Startline Lietuvos endurance čempionato dalyviai keliaus į „Riga Summer Race“ renginį, kuris įvyks lygiai už mėnesio Latvijos Bikernieki trasoje. Paskutinės kovos dėl čempionato taškų sportininkų laukia spalio 8-9 dienomis, toje pačioje trasoje Rygoje.

Tekstas: Ingos Juškevičiūtės.

Nuotraukos: Baltic Touring Cars Championship organizatorių iš pirmojo etapo Estijoje, Egidijaus Babelio ir Amber Ambereet Photo.


Į viršų ↑
loading