Jau nuo pirmadienio Italijos „L’autodromo del Mugello“ trasoje šalia Florencijos būriuojasi lenktynininkai iš bene penkiolikos valstybių, tarp kurių šį kartą – net trys Lietuvos komandos. Tai – trečiasis Olandijos klubo „Creventic“ organizuojamas tarptautinis lenktynių renginys šiais metais ir debiutinis lietuviams. Tiesa, nors ši lenktynių serija subalansuota labiau mėgėjams nei didžiausiems profesionalams, čia apstu tiek kvapą gniaužiančios technikos, tiek itin stiprių komandų ne tik iš Europos, bet ir Jungtinių Amerikos Valstijų ar Kanados.
Komandos iš Lietuvos
Lenktynių startui ruošiasi trys komandos, podiumo sieksiančios skirtingose klasėse.
„RD Signs“ su „Lamborghini Super Trofeo“ dėl pergalės varžysis su dar penkiomis komandomis iš Prancūzijos, Vokietijos ir Italijos. Keletą lenktynių iš eilės praėjusių sezonų metu su technika kovojusi ir iki tol Baltijos šalių regione besivaržiusi su „BMZ Z4”, komanda persėdo į kur kas galingesnį automobilį. Tiesa, dar praeitų metų rudenį „RD Signs“ savo naująjį automobilį spėjo išmėginti šioje pačioje trasoje, dalyvaudami tos pačios serijos lenktynėse, tačiau debiutą apkartino avarija, tad šį kartą komanda nusiteikusi dar kovingiau. Dėl pergalės kovos Audrius Butkevičius, Egidijus Gutaravičius, Ramūnas Čapkauskas ir Paulius Paškevičius.
Antroji komanda, atstovaujanti Lietuvą – „Juta racing“, su visose Baltijos šalyse puikiai žinomu „Porsche 911-II Cup”. Kovojant dėl pirmos vietos, „911” klasėje, šis tandemas turėtų įveikti 7 komandas iš Šveicarijos, Vokietijos, Italijos, San Marino ir Rumunijos. „Juta racing“ sportininkai – puikiai visiems pažįstami lenktynininkai: Jonas Gelžinis, Julius Adomavičius ir Andrius Gelžinis.
Trečioji komanda – tą patį Lietuvos klubą atstovaujanti „Juta Racing Junior“, praeitais metais debiutavusi Palangos 1000 km lenktynėse bei Baltijos „6H Endurance” čempionate. Pastaroji, kaip ir vietiniame regione, taip ir šį savaitgalį varžysis „Cupra TCR DSG“ automobiliu, toje pačioje „TCR“ įskaitoje. Standartinį, praeitais metais susiformavusį komandos sąstatą susidedantį iš Audriaus Navicko, Aurimo Jablonskio, Nerijaus Baliūno, papildė Algirdas ir Ignas Gelžiniai. Tiesa, Ignas Gelžinis po sunkios avarijos su dviračiu pirmą kartą ruošiasi startui: kaip sakė pats sportininkas, paskutinį kartą prie vairo sėdėjo prieš 14 mėnesių.
„Pirmą kartą sėdus už vairo atrodė, kad turiu viską išmokti iš naujo, turėjau perlipti per save tiek fiziologiškai, tiek psichologiškai. Iš pradžių atrodė ir baisu, ir vaizdas liejasi, bet po to, antrą kartą – lengviau, o trečią kartą – visai gerai. Bet nusiteikimas teigiamas.“ – apie pirmą kartą už vairo po ilgos pertraukos sakė Ignas Gelžinis. Komanda varžysis „TCR“ klasėje, kurioje iš viso – 8 dalyviai.
Pirmieji įspūdžiai iš trasos
Laisvomis treniruotėmis prasidėjusi savaitė po truputį įsibėgėja, o užduotys komandoms – rimtėja. Pirmą kartą susidūrusieji su nauja trasa sportininkai turėjo išmokti konfigūraciją, pritaikyti simuliatorių pagalba įgytas žinias realybėje. Pandeminė situacija ir „COVID“ prevencijos protokolas – itin griežtas: be kitų pažeidimų, teisėjai trasoje atidžiai stebi ir komandų elgesį, kaukių dėvėjimą, dezinfekavimo procesus ir bet kuriuo metu yra pasiruošę skirti baudą. Nors viskas atrodo griežtai, komandų nusiteikimo tai visai neįtakoja: visi susirinko vienodai pasiilgę varžybų.
Šiandien prasidėjęs pasiruošimas po truputį užpildo likusius tuščius garažus: trasoje renkasi visi likusieji dalyviai, nedalyvavę treniruotėse iki šiol. Rytoj laukia dar viena treniruočių ir sekundžių trasoje paieškos diena, o penktadienis skiriamas kvalifikacijai bei pirmoms keturioms lenktynių valandoms. Pastarosios pradedamos skaičiuoti 14:00 valandą vietos laiku. Antroji lenktynių dalis startuoja šeštadienį, 10:00 valandą vietos laiku. Taigi, bendras šio etapo lenktynių laikas – 12 valandų.
„Iš tikrųjų, dalyvių parkas labai rimtas, vertinant tiek techniką, tiek pačius dalyvius. Labai daug „GT 3” automobilių, komandos kur kas rimtesnės visomis prasmėmis: tiek bendro pasiruošimo, tiek estetikos prasme. Komandų nusiteikimas – geras. Pagrindinis mūsų tikslas – finišuoti, bet, žinoma, po truputį greitėjame, tempas darosi stabilesnis ir tikrai neblogas. Žinoma, viskas priklauso nuo trasos. Jeigu ji karšta – tempas krenta, jeigu ji vėsesnė, bet šviečia saulė – tempas geresnis. Šiandieną skiriame galutiniam technikos paruošimui, kad neiškiltų kažkokių nesklandumų. Trasa – reikalaujanti vientisumo, vengiant staigių stabdymų, griežtų manevrų.“ – apie pirmas dienas trasoje sakė Ignas Gelžinis.
Šalia trasos posūkių išmokimo, komandų sportininkai turi nepamiršti ir kitų aplink esančių greitesnių ir lėtesnių dalyvių: visgi lenktynių startui ruošiasi net 42 komandos.
Tiesioginės varžybų transliacijos nuorodą ir detalų dalyvių sąrašą galima rasti oficialiame lenktynių serijos organizatoriaus puslapyje https://www.24hseries.com/races/hankook-12h-mugello-2021.