Kaip pilotai ruošiasi ralio „atlaidams“ Žemaitijoje? Martyno Samsono receptas

Didžiausios 2016-ųjų ralio fiestos Žemaitijoje išvakarėse, šio tarptautinio renginio spaudos centras surengė nedidelę sportininkų apklausą, kas kaip leido laiką nuo 2015-ųjų čempionato finišo iki pirmųjų testų šiais metais. Štai kaip naujam lenktynių serialui ruošėsi „Samsonas Racing“ ekipos lyderis Martynas Samsonas:

Samsonas

 2016-ųjų profesionalaus ralio sezonas Lietuvoje prasideda neįprastai vėlai – „Žemaitijos ralis“ bus pirmoji proga palenktyniauti savų žiūrovų akivaizdoje. Ar tokia ilga pertrauka pakoregavo jūsų ekipažo planus? Kaip dirbote siekdami optimalios sportinės formos?

Kažko specialaus ar antgamtiško nedarom prieš jokias varžyboms dėl vienos priežasties: mes labai seniai gyvenam ralio režimu, todėl esam pasiruošę bet kurią akimirką 🙂 Su šturmanu – Mindaugu Varža – susidėjom dar 1996-aisiais. Nors kiekvienas esam „turtingas“ savo kaprizais, bet per tokią krūvą metų taip užsigrūdinom, kad dabar kartu esam praktiškai „nenužudomi“.

Ar skiriasi pasiruošimo varžyboms algoritmas priklausomai nuo to, kur vyksta čempionato etapas: Aukštaitijoje, Žemaitijoje, Dzūkijoje, Latvijoje? Kokius specifinius „Žemaitijos ralio“ bruožus išsiskirtumėte?

Manau, kad joks algoritmas nesiskiria. Mes sezonui ruoštis pradėjom jau nuo 2015-ųjų rugsėjį. Tada per du mėnesius pasigaminom unikalų „BMW M3X“. Analogu šiam automobiliui nėra visam pasaulyje. Iš karto norėčiau pabrėžti, kad pats visada skaitau taisykles ir automobilį kuriam tik pagal galiojančius reglamentus. To pat norėčiau palinkėti jaunimui – konstruokit automobilius patys, pagal galiojančias taisykles. Net jie turtingi tėčiai gali nupirkti „R“ klasės bolidą, atitinkantį visus techninius FIA reikalavimus, visgi toks sprendimas proto neprideda. Esu giliai įsitikinęs, kad jaunimą reikia skatinti kurti, eksperimentuoti ir nebijoti daryti klaidų, nes tik taip automobilių sporto lygis kils.

Kuriais metais „Žemaitijos ralyje“ pasiektais rezultatais ar įgyta patirtimi džiaugiatės labiausiai? Kas labiausiai džiugina ir kas labiausiai neramina šiųmetinio ralio išvakarėse? Kokius tikslus sau keliate?

Žemaitijoje visada būdavome greiti. Tarkim 2010-aisiais čia startuodami su galiniais ratais varomu BMW  specialiai atleidom gazą, kad nepridarytume nereikalingos sumaišties bendroje čempionato įskaitoje. Pernai lyderiavom kol variklio tarpinė nepareiškė noro finišuoti anksčiau laiko. Šiaip visada stengiamės spausti iki galo.

„Žemaitijos ralis 2016“ bus bendras Lietuvos – Latvijos čempionatų etapas. Ar sekate, kas vyksta Latvijos ralio meistrų stovykloje? Kurį „braliuką“ laikote savo konkurentu?

Mūsų prioritetas – Lietuvos čempionatas, tačiau be abejonės sekam kas vyksta kaimynų kieme. Dalyvavom ir „Sarma“, ir „Kurzemės“ raliuose. Ne viskas pavyko, bet tam ir važiuojame, kad ištestuotume techniką „kovinėmis“ sąlygomis. Šiais metais Latvijos čempionate pirmais smuikais griežia K. Rovanpera ir J. Vorobjovas. Kalle jaunas ir rimtų avarijų nepatyręs, todėl labai drąsus ir greitas. Ir už tai jį gerbiu. Bet viskam savas laikas. Janis yra mano geras draugas – Latvijoje mes važiuojam po ta pačia vėliava. Kalbant apie konkurencijos baimę, tai tokio dalyko tikrai nejaučiu, o jei kažko bijočiau, tai ralyje greičiausiai nevažiuočiau. Apskritai manau, kad esam pakankamai stiprūs ir galim nugalėti.

Latvijos čempiono titulo šiais metais siekia Suomijos ralio vunderkindas Kale Rovanpera. Kas iš Lietuvos jaunųjų ralio talentų galėtų mesti jam iššūkį?

Iššūkį mesim mes su Mindaugu. Kalle nugalėti reikia iš principo – kad nepriprastų anksčiau laiko. Ir be jokios graužaties, kad jau esam nelabaijauni. Kalbant rimtai, tai vaikis yra tikras šaunuolis ir pavyzdys visiems. Su jo tėvu Hariu ir Marcusu Gronholmu yra tekę vienoje kompanijoje Sardinijoje ragauti alaus. Labai paprasti žmonės! Daugumai mūsų žvaigždžių reiktu iš jų pasimokyti.

Už kurio „Žemaitijos ralyje“ startuosiančio ekipažo pergalę statytumėte didžiausią sumą jei būtų surengtas totalizatorius? T. y. turi daugiausia galimybių laimėti bendroje įskaitoje, automobilių visais keturiais varančiais ratais ir varomų viena ašimi?

Būčiau kvailys jeigu statyčiau už kažką kitą. Mūsų ekipažo tikslai labai aiškūs, todėl natūraliai aišku, už ką reikia statyti.

Bene įspūdingiausią Lietuvoje Martyno Samsono BMW ralio prototipą turėsite galimybę savo akimis pamatyti greičio ruožuose jau birželio 17 – 18 dienomis bendrame Lietuvos ir Latvijos ralio čempionato etape „Žemaitijos ralis 2016“. Bilietus į varžybas galite įsigyti jau šiandien „Tiketa“ kasose.


Į viršų ↑
loading